Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, September 26, 2011

kerisauan = MAK

hujung minggu tu balik kampung coz abang ada keje kat muadzam, pahang so dah ada yang offer balik kampung of coz la jawapan aku ok je...padahal next week khamis dah balik kampung coz jumaat nak g Terengganu untuk konvo adik...

namun ketibaan aku balik weekend tu dengan rasa terkejut coz mata mak lebam..terkejut beruk aku bila tengok...abah cakap yang mak tersadung kat belakang umah..ok lega hati coz ingat mak pengsan..yela sejak mak kena darah tinggi n mild strok tu buat aku risau klu mak jatuh...so far condition mak ok cume mata sebelah lebam n bengkak jadi tak bawak g klinik or hospital..oh abah langsung tak bagitau pada anak2 cuma shida yang memandai bagitau pada apet n apet bagitau angah pulak...aku pun malam tu amik shida tak bagitau dia cuma bagi n pesan sapu minyak gamat kat mak je..suruh dia tengok sendiri aper jadi..

ni keadaan mak masa terlantar di hospital 29/4/11 (the day she admit keluar)

pastu tiada aper nak dirisaukan coz kebetulan adik pun baru je abis belajar jadi dia yang jaga mak...cuma rutin hidup mak asyik kena makan ubat jela...so sepanjang lepas mak keluar hospital adik la yang menjaga mak..cuma lepas raya tu abahlah yang kena urus mak sendiri coz masing2 dah keluar bekerja n terpaksa berjauhan dari mak abah

ni plak gambar mak yang dah sihat walaupun dah tak kuat macam dulu - 19/6/11..dah boleh berjalan keluar umah...tak perlu nak pimpin jalan dah...yang penting dah boleh tersenyum

ni gambar mak yang aku amik hujung minggu tu sehari lepas kejadian...ari jumaat tu lupa nak snap...

24/9/11 - 10.48am

kening ada kesan darah coz luka


mata mak dah tak bengkak sangat macam aku nampak masa mula2 balik jumaat, mampu tersenyum lagi..nampak memang cepat heal...alhamdulilah...seterusnya..

25/9/11, waktu 6.24pm


nampak macam bengkak mata mak dah menyusut tapikan...apasal nampak lebam kat mata tu menurun ke pipi ek...ke normal macam tu...hati ada sikit gusar..harapnya tiada apa2 perkara tak baik berlaku..kalau tak, memang susah nak maafkan diri sendiri coz dah tau mak macam tu patutnya bawak g klinik or hospital..

memang setiap masa mak sapu minyak kat muka dia..tak kiralah minyak jerselin ataupun minyak kelapa yang dia buat sendiri tu....pastu kejap2 tengok muka kat cermin...risau dan takut kot..ada jugak dia tanya shida muka nampak senget tak..tapi honest tak nampak..cuma perasaan mak je coz masa mak kena mild strok kan muka senget sebelah..tak cakap dengan adik coz tak mau dia risau...aku risau tapi cuba berlagak think positive sebab khamis malam nanti dah nak balik kampung lagi...

cepatlah masa berlalu dan harap mak makin sembuh...demi nak cakap dengan mak jangan risau siap tunjuk kalender dan bagitau sikit masa lagi aku balik lagi n nanti sama2 g terengganu bercuti...