Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, October 26, 2010

bencinya..cibuk je..

tempat aku kerja ni memang tak ramai staff pun.kira yang dok opis just aku n bos aku je.relax kan..kurang nak bergosip,gaduh,pijak untuk jatuhkan satu sama lain.hahahahah..
so pekerja buruh..eh,ko keje ape ni..aku keje kilang jela..yang buat perabot meja makmal sains.keje tak hectic sangat but once projek masuk mula pening..ok ada satu pekerja ni big bos aku arahkan dia handle projek kat sabah sana nun..kerana tempoh masa dia dok bumi borneo dah expired maka pulangla dia ke semenanjung ni..balikla dia semula kat kilang aku ni.yang buat aku bengang asyik cakap dia kat sana hari2 kerja,orang kat cni banyak relax.dah takde keje so ko nak bizi macammana lagi.ko kat site memanglah bizi sebab projek tu tak siap lagi.
aku paling menyampah bila dia naik dok opis...asyik cite sana dia cbuk,cni sume orang relax.then complain drawing tak betul la,gaji dia tak dapat lagi la.tapi paling2 aku buhsan kerana dia cakap keje aku senang ari2 pandang komputer..tengok itu tengok ini.alah..bos aku pun sama jugak..takde keje jadi dia pun berMSN,berFB..macamlah dia sorang yang kuat keje.macam hujung tahun ada anugerah pekerja cemerlang plak..
tadi dia kata bosan dok bawah tak ada ape nak buat jadi naik atas(konon dok bawah macam mau tido)..buat2 tengok katalog yang dia berani amik dari dalam bilik big bos..alamak beraninya ko masuk bilik big bos!aku pun tak berani sangat tau.betul2 'bos besar' la sekarang.hahahahaha..so ada satu projek makmal sekolah tapi masih belum confirm..tanya berapa biliklah then cakap ada fume cupboard so ingat dia nak pasang rumah dulu.aku cakap tak payah coz projek tak jalan lagi,buat awal2 nanti tak jadi buat rugi jek..nak jugak kata tak pe buat dulu nanti senang.abis kalau projek tak jadi macam mana?mana mau simpan?geram je..macam dia sorg reti buat keje tu.padahal fume cupboard untuk projek kat sabah tu dia buat punyalah slow then buat cikit then tinggal buat keje lain pulak.spai bos bising baru setelkan cepat.
eii...benci sebab dia menyemak dok dalam opis.kalau reti borak tak pe..ni bahasa melayu pun tak fasih,pastu dah bujang terlajak,langsung tak up to date,orang yang hanya hidup dengan gaji tanpa saving.asal ape bos beli,pkai sume kata bazir.dia orang tak berduit...big bos orang berduit..cara hidup tak sama la..cibuk tengok ape orang lain buat keje..mind our own biz la..

No comments: