Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, October 27, 2010

water suppy been cut..

semalam balik adalah awal sebelum pukul6..so kebetulan awal jadi borak2 dengan kak siti..dah beberapa hari tak nampak amelia budak setahun lebih yang kak ct jaga.so kak ct cakap yang dia dah tak jaga..tinggal jaga qiha sorang je.ala macam kecian lak coz kuranglah side income rumah dia.memanglah bagus coz kak ct just concentrate pada qiha sorang but kena pikir jugakla perbelanjaan tambahan rumah kak ct..
eh nak cite pasal air la ni...so kerana awal so borak2 then nak balik ayah dah takde maka kami dua beranak jalan kaki balik.nasib baikla takat selang beberapa blok kan..hehehehe...tapi tu tepi2 tu mana ada pokok best kalau tak aku dah tunjuk2 pada qiha.hah pagi tadi pun berjalan kaki jugak sebab abang g buang sampah..cuaca baik so bolehla hirup udara segar.
masih tak masuk lagi cite pasal air????....ok2 nak naik umah tu jumpa aleesya budak tingkat dua..umur setahun lebih..comey dia bye2 siap fliying kiss...melalut lagi..ok2 ni betul2 nak story tentang air...hahahahhaa
balik umah tu tengok meter air kena tutup dengan balang besi..xtaula ape nama tu..so pikir tuan umah buat..so masuk umah abang cakap yang water supply been cut sebab maintenance fee dah tertunggak RM200++..sekarang management baru sebulan tak bayar pun dia dah suruh cut.sebelum ni awal bulan sekarang akhir bulan.yang abang cibuk pesan dengan aku jangan bazir air..tapi dia kata dia g toilet dia g flush..so aku yang kena berjimat airla ni..
so sms pada tuan umah..respon takde aku call then tak pick up...last2 dia call balik so buatlah laporan bagitau tentang water suppy dah kena potong.dia cakap arini g setel(dah setel tadi pagi abang bagitau tuan umah dah inform).tapikan nak kata umh aku tade air..tak boleh kira coz aku main ngelat..setakat beberapa jam je..masa aku nak keluar makan tu aku terserempak dengan budak maintenance yang buka paip air orang tingkat atas.so aku cakapla dia bukak kejap meter aku pun ok coz nak tadah air..umah langsung takde air simpan.budak tu cakap ok lagipun kesian kat qiha..umah ada budak kecik takde air memang payah..so budak tu bukakla meter air aku spai pagi tadi jadi dapatla aku mandi pagi macam biasa.tu pun berkali2 aku yakinkan dia yang owner aku akan setelkan maintenance fee arini.
so balik dari makan cepat2 setelkan semua periuk mangkuk dalam sinki.then simpan sikit air buat back up then kami tiga beranak pun go to sleep.tapi tula terlepas nak masak nasi ayam..so jap lagi balikla try buat.hoping ok n jadi resepi yang aku tiru dari belog mimie ex-uni aku dulu.

No comments: