Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, October 8, 2010

tired + bored + demotivated

tah la tak tau kenapa dua tiga menjak ni rasa bosang sangat-sangat dengan  life sendiri.everyday is a routine day.bangun pagi g keje,balik keje,buat keje rumah.tu jela..weekend kemas umah,lipat baju..kerja2 rumah la.sama je rutinnya.teringin nak rest sesekali.
teringin nak cuti tapi tulah dengan kocek kempis nak ke mana jer.pastu bukan reti drive sendiri,kalau reti boleh la g mana2 sendiri.hiburkan hati,hilangkan kebosanan yang ada.buat kerja rumah sekarang pun dah tak berapa nk ikhlas bukan ape..penat2 buat tapi tak ada tangan yg hulur bantuan.lagi geram kitela masak,kitela yang basuh segala periuk kuali mak nenek sume.lagi tak best org yang tukang makan sekadar basuh pinggan sendiri guna.ape yg tinggal dalam sinki tetap terbiar dan menjadi tugas aku juga membasuh.alasan yang diberi untuk tidak membasuh selain dari pinggan sendiri adalah 'tak nampak'.aduhh..kecikkan periuk umah aku sampai boleh tak nampak.macam nak hatuk kepala kat dinding!
satu lagi hilang rasa motivasi melakukan sume kerja adalah kerana kurangnya penghargaan dan pujian.sume org akn rasa berbunga2 bila dipujikan.aku tak pernah dapatlah kata2 pujian.yg ada hanya perkara yg memeningkan kepala setiap hari apakah menu nak masak malam ni.tanyala beribu kali tetap jawapannya entah.makna selama ni aku masak takde satu masakan yg best kan. :-(...tak pun puji ke masakan arini sedap sangat even sebenarnya rasa dia biasa je.ni tak aku yg kena tanya ok ke tak aku masak.jawapan 'biasa je'.
tak pun dapat surprise dengan kata2 'arini sayang tak yah masak biar abang yang masak.' tapi itu mustahil la ada yg voleenter nak masuk ke dapur tu.sebelum ni penah sekali aku yg suruh tukar shift..menu adalah sardin.ok tapi aku tak boleh nk suruh buat sardin tu mcmmn tp kalau yg masak dipesan masak mcmmn.
aku nak bercuti2 n merasa rehat yang secukupnya..nak RELAX!

No comments: