Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, August 2, 2011

Ramadhan ya Ramadhan

hari adalah hari ke dua Ramadhan...aku masih lagi belum mula berpuasa...harap esok dah berpuasa...argghhh..tension je bila semua orang syok puasa at first Ramadhan...kalau ikut calculation first Ramadhan dah tak merasa maka nanti merasalah beraya dulu dari yang lain...hahahaha...

pengalaman pertama Ramadhan this year amat berbeza..seperti tahun2 dulu.dulu biasa akan membeli juadah kat bazar bawah rumah..balik tinggal masak nasi tapi this year kena tukar rutin la hingga dimaklumkan kelak..hahahaha...kenapa aku cakap kena tukar rutin?sebab ramainyalah pengunjung bazar tahun ni sampaikan aku tak nampak makanan melainkan orang2 berkerumun membeli..dengan qiha yang cuba aku dokong tapi tak berdaya...suruh berjalan pimpin dia buat jatuh2kan badan...haih..naik rimas aku rasa..

semalam dalam sesak hanya beli air soya,kuey teow,ayam n puyuh goreng.balik umah abang terus masak nasi..aku pulak masak bayam masak air....bila rasa cepatnya siap masak maka terus tekad puasa kali ni kita masak sendiri di rumah..lebih puas..

pagi tadi bangun abang sahur makan kuey teow yang dia tinggalkan masa buka tu...aku berhempas pulas masak nasi ayam..tak lupa sup ayam bekal untuk qiha..ayam dah perap nanti balik tinggal goreng,nasi abang dah set masak sendiri ikut schedule..nanti buat sikit sos untuk nasi ayam..esok sahur ingat nak masak roti telur,bekal qiha roti telur jugakla...menu buka esok pulak pikir mungkin nasi lemak..sahur buat sambal bilis siap2...

harap puasa kali ni aku berjaya untuk memasak sendiri di rumah..menambah amalan untuk bekalan masa depan...amin..


No comments: