Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, December 28, 2010

ceritera musim cuti..

ok jumat malam semangat kemas umah cikit2..nampak sangat tak suke mengemas banyak2..sementara nak tunggu my besties sampai dari penang around 12.30am..jenuh la suruh mata jangan lelap dulu.ingat bolah la sama2 pick up her at bukit jalil sekali qiha memang tak boleh tido lewat so at 10pm she sleep so i just allow abang to pick up zuliana.sampai je zu terus salam2 then said tu her i cant entertain her coz so sleepy then off me to sleep.

sabtu 25/12/10
dunno why i can woke up early coz usually weekend memang lewat bangun.so make some jemput2 having family breakfast around 10am zuliana just woke up.so kitorang sume tengok tv cite kartun tinker bell..qiha mula tengok zuliana nangis2...nak tau sapa..pandang2 then melalak..geram jer..t/hari off we go to ikin's house.lunch kat sana then lepak2 coz takde plan were we want to go.so dok umah ikin until 10pm..nak berjalan memang malas.so malam kitorang just maka nugget n sosej.qiha makan je nasi n telur goreng.
ada satu incident yang buat aku n zuliana really twins..sama2 perut masuk angin.tak tau aper punca tapi perut tak selesa...zuliana muntah then aku pun muntah melambak...amik ko!qiha dua kali berak..bising nak mandi la..kecoh nak makan la.but i luv qiha coz she really well manners kat umah orang.nat playing the remote,tak buat sepah just main guling2 atas tilam jer.zuliana decided stay at ikin house so kami jela balik umah.

ahad 26/12/10
around 11am kitorang gerak g ipoh coz attend kenduri anak kawan opismate abang En.Hatta.okla nyaris sesat even jalan depan mata..coz tak nampak banner.majlis simple jer coz majlis sambut menantu kan.no sanding, mempelai datang terus menjamu selera.makanan sedap..pastu ni la aku rasa g kenduri yang tak buat aku rimas..so after kenduri nak balik KL semula singgah ipoh parade kejap.pukul4.30 gerak balik.jalan adalah jam..emm..meletihkan..sampai lebih kurang pkl8.30pm.dalam keta qiha amatla kebosanan maka bermainla dia dalam keta dari depan ke belakang..ke belakang lagi..nasib baik keta panjang jadi puas dia bermain n aku yang penat melayan.ye aku tak ajar qiha stay in car seat.
oh ada perkara yang buat aku terhenti jantung seminit.sebab ada satu ketika tak tau aper jadi pada qiha tapi make me fobia till now.masa tu dalam keta kat roundabout dekat balai polis dekat umah.qiha elok je makan biskut dengan menyandar n pandang luar.pastu aku tengok dia senyap je ingatkan dia tertido..aku baringkan dia but mata terbuka ok biar kejap but she stood still!macam patung..terkejut aku..terus angkat panggil2 pun dia keras..terus baringkn dia kat kaki terus tepuk belakang coz i thought she choking!but no action at all!last2 baru dia gerak2 cikit n slowly back to normal as she is.serius aku jadi takut nak lalu ctu dah.kalu qiha tak choking,what she look outside the car until make her stood still?????balik makan tu terus basuh kaki,basuh muka qiha then change new cloth.alhamdulilah malam nothng strange happen.she sleep as normal.

isnin 27/12/10
ok bangun siap2 g keje terasa malas..last2 pukul8 baru keluar umah.kak ct siap call coz ingat aku tak anta may be qiha demam.so keje as normal..but tengahari ikin call ajak lunch sama then anta zu g bus stand.last2 tukar plan aku amik halfday terus kitorang g lunch sama2 pastu teman zu naik balik back to penang..then ikin anta aku blk umah pkl4.30.rest2 pukul5 amik qiha..oh,tilam baru dah sampai.syok sleep on new matress!

P/S: sume atvt yang dilakukan percayalah i bring camera n honest it just keep in my beg coz so lazy to take pict.hahahahaha...so memori just in mind jer...but having one day jus 3 of us n family really fun.ilang stress masing2..hehehehehe

No comments: