Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, December 1, 2010

rabu..


harini dah rabu..mood masih lagi takde..rasa marah n geram masih tak hilang..bosan melanda bila rutin hidup sama je setiap hari.semalam abang cakap nak ajak keluar duit tapi tunggu punya tunggu dia tak call pun so aku sms tanya sekali dia jawab malas..geram je..macam payah sangat nak inform.dia meting pukul4 so sah2 lambat abis so pick up qiha after maghrib.rumah lauk basah langsung takde...abang boleh buat dunno even masing2 tak makan lagi.ok may be dia dah kenyang makan masa meEating kot.aku dah pnin2 perut lapar tapi abang buat derk je so amik inisiatif aku goreng makaroni untuk sendiri makan..time nak makan memang menduga bila qiha pun nak makan sekali.aku baru suap sekali dalam mulut sendiri dia dah mintak 2nd time.suke plak dia makan padahal aku pun tak rasa sedap makaroni goreng aku tu!
sekarang aku tak tau la kenapa stress sangat..may be sebab life routine were the same everyday.pastu dah bosan tengok umah bersepah tapi aku sorang je yang kemas.then sakit ati sebab asal abang kat umah kejenya baring je.jaga qiha baring,tengok tv baring..nasib baik makan reti duduk.aku ni nak duduk pun tak sempat2 coz ada je keje nak buat.kerana terlalu fed up aku pilih hidup dengan muka masam n kurangkan cakap.keje umah pandai2 lah tau sendiri punya tanggugjawab.buang ke biar sampah aku lantakkan je..baju basuh ke tak pun aku biarkan je..malas dah nak suruh2 coz nanti aku bersuara kata aku bebel..bising..so silent is the best!pampers dah pakai,mainan qiha pun aku biar sepah.tengok sapa boleh tahan dengan hidup yang tak terurus.
aku bukan mintak banyak tapi kerjasama je macam dulu.kang hati marah macam nak terkeluar ayat 'ko ni sama je macam ayah ko,pemalas" tak pun macam nak cakap "tu lah dah biasa membesar dengan keadaan huru hara langsung takde hati nak berubah" tapi tu minda aku masih waras jadi aku diamkan jugak!aku dulu membesar dengan life yang almost perfect..tengok mak yang rajin kemas,abah yang ringan tulang membantu so bila ada life sendiri dengan orang yang tak amik kisah tentang kekemasan jadi tekanan.aku ni punya pikir macamman nak perelokkan lagi umah,pada abang sume dah elok.alih2 dia cakap sayang yang nak jadi beli lah.include katil..padahal katil sekarang pun aku punya jugak!dah la tak mau cakap lagi.takde mood!

No comments: