Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, June 3, 2011

meluah rasa

terasa terlalu sesak rasa dada ni dengan pelbagai masalah...terlalu sangat memendam rasa hingga tak daya nak membawanya..even perit tapi tetap aku telan..aku tetap diam..sebab tiada ruang untukku luahkan..tiada suara melafazkan luahan hati..tiada telinga yang mendengar..tiada bahu untuk kusandarkan..tiada tangan yang mengesat airmata yang mengalir...berat sangat rasa beban rasa di hati tapi aku tetap senyum..ya terus tersenyum dan ketawa even dalam hati menangis semahu2nya...namun siapa yang mendengar??hanya aku...:-)

memula tentang my marriage...actually i dont know what happen coz inside there only silent n cold everywhere.i have no words to says anything...like you just you..me just me...you do ur things, me do mines..dont know where to start the conversation again..so silents is the best...if im started to talk for sure i will spit out how much u hurt my heart..really hurt..so biarlah diam merawat kelukaannya..mungkin benar hati perempuan mudah terluka tapi jika dipujuk dengan segera mungkin luka itu akan hilang...rasa tiada siapa ingin mendengar balasan jerkahan kata atas luahan kata..ye kata2mu menguris rasa..bagaikan tiada tolak ansur darimu..bagai tiada hati kau ingin mendengar ketidakpuasan hatiku..belum sempat kata ku berakhir, timbul jerkahan katamu mengatakan aku ini bising maka saat itu aku telah memilih untuk diam membisu.kerana hati ini tak mau terluka..maka hiduplah kita dalam sebuah rumah yang sunyi dengan kata2,senda gurau..tiada gerakan mesra dan tangan yang sanggup meringankan tulangnya..ya aku ego..kerana tak mahu memujuk hati sendiri dan melupakan segalanya...tapi semuanya kerana aku telah puas memujuk hati sejak dari mula...maaf kini aku memilih untuk diam dengan harapan luka di hati akan sembuh nanti (suatu hari nanti)

memang benar seorang ibu sanggup berkorban demi anaknya tapi 10 orang anak mungkin ada di antaranya tak sanggup melakukan pengorbanan pada ibunya...itulah realiti kini yang aku hadapi..aku benar2 hargai usaha shida dalam merawat mak...aku jugak hargai bantuan adik menjaga mak..aku..aku hanya mampu menolong dari jauh..maaf aku tak mampu melakukan aper2 dengan sempurna.dari kejauhan aku hanya berharap bantuan kewangan kuhulurkan mampu meringankan beban mereka..:-(...selepas mak keluar hospital aritu,shida berusaha mencari tukang urut supaya mak kembali sihat & kuat..supaya kesan mild stroke yang mak hadapi boleh hilang..dalam pada ingin mak sembuh seperti sediakala, ada yang membantu menyembuhkan mak dari sakit yang sedia ada..membuang segala yang menumpang tinggal dalam badan mak..ya itu hanya usaha..semua setuju segala kos akan ditanggung bersama adik beradik..tapi sampai masa shida mintak duit pelbagai alasan diberi..alahai bukan banyak...hanya rm100..ye aku yakin setiap adik beradik mampu..tapi cukup masa yang sorang balik umah abah bebel2 kata takde duit..sendiri pun tak cukup makan..ok shida halalkan..then balik sorang lagi..tapi kali ni menantu pulak yang lebih2..bising & mempertikaikan kenapa kos mengurut mak terlalu mahal..mahal ker?rasa dah bekerja tentu mampu satakat rm100 kan...mempertikaikan pada abah..yang dia tak sedar mak mendengar then terasa hati...kini mak kembali macam dulu..mengamuk & moody...kalau tak mau bayar balik pada shida duit takpe..sekali lagi shida pasti menghalalkannya tapi kenapa perlu dipertikai bagaikan kerana nilai itu akan membuatkan mereka miskin plak...

cukuplah kalau sendiri kedekut nak membayar duit shida tapi kenapa perlu plak memburukkan orang lain..saat orang tu depan mata, puji baik,gunakan segala kebaikan dia..tapi kerana dia memilih untuk tidak terus di situ kau mengutuk,mengata..ye aku tau dari adik aper jadi pun aku yang bukan di situasi tu pun jadi terasa...ipar mengutuk bakal biras sendiri pada abah...ye kakak ipar ku mengutuk tunang shida..kata dia tak reti buat keje masa keje dengan abang iparku..hey..orang tu mungkin tak minat keje la..lagipun sepanjang dia keje,he did well i guest..takdela dia buat 'taik' atas periuk nasi sendiri..lepas tu ko kata kalau shida kwin dengan dia takde masa depan...hey..untung nasib seseorang Allah tentukan..mungkin keje dia tak gah tapi dia ringan tulang pabila bantuan diperlukan..kau..hanya tau dok senyap2..kecewa betul dengan orang2 yang macam ni...ye aku sedar dulu pun aku jadi mangsa kutukan..bagaikan pilihan yang aku buat tak bijak..tapi when time past rasa hidup aku makin selesa even bukan mewah..so aku yakin shida pun macam tu jugak..lagipun hidup ni hanya satu percaturan yang telah diaturkan jadi kita hanya menjalankan mengikut aturan yang betul...andai tersilap, kita perbaiki..kenapa perlu condemn orang je ni..

sebenarnya kerja jugak banyak masalahnya tapi biarlah dulu..tak perlu diluah kerana aku masih boleh bertahan..hanya di sini..di opis ini tempat aku lari jauh sedikit dari pikir perkara yang menyesakkan jiwa..setelah aper terjadi aku membuat keputusan minggu depan nak balik kampung sendiri...cuba tak mau menyusahkan sesiapa..akan bawa qiha balik naik bas..berharap dia takkan meragam..memendam rasa terasa perit pahitnya tapi aku tetap akan telan..aku takkan mengalah dengan hidup..

No comments: