Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Monday, March 21, 2011

back to work

emm...arini start keje balik semula selepas nak seminggu jugak hilang...hilang konon padahal sendiri plan nak cuti...hahahaa

lupa nak bagitau awal2 coz aku bab ikut abang g keje memang ragu2 sikit...hati rasa nak berjalan tapi akal berfikir realitinya nanti mesto tercongok dalam bilik dengan qiha tak ke mana...coz abang dari pagi sampai petang keje...keje abang biasalah memantau karnival keje dia..orang lain pandai je cabut2 tapi dia dari pagi sampai petang kat citu jugak..geram jer..hahahaha

ok last wednesday abang ada program kat utm so aku ni follow jela...kitorang stay kat i tune hotel...kelakor coz air cond,hair dryer, towel kena request n bayar..hah including tv ye...mlm tu kitorang makan kat restoran kat hotel tu...namanya...alamak lupa lak...nanti aku buat review tentang restoran tu coz sedap weiii...masakan indonesia...sampai luka jari ku tercucuk tulang...hahahaha..

esoknya(khamis) breakfast kat restoran tu jugak..menu memang lazat2...suke2....hahahaha...petang tu abang balik kitorang ke tebrau city..lamanya tak berjalan ke citu...syok...qiha pun best jer....balik bilik aku cibuk kemas2 abang layan tv, qiha ngada2 guling2 sekali terbalik jatuh katil..kali ke 2 dah ni...dua2 pun dalam jagaan abang.

jumaat - patut aku masuk keje tapi semalam petang abang malas balik KL so arini pukul10 pagi gerak balik segamat..sampai pukul12..macam tak caya just 2jam jer perjalanan jb-segamat...sampai2 qiha sukela tengok tanah..anak2 kucing...this time balik kg qiha teruk naik ruam coz dia main kucing...abis merah2 badan n muka.sama2 buat puding berkuah dengan shida...qiha nak tido ngamuk2 sampai aku pun mengamuk sama coz abang tak mau tolong pujuk qiha...terus jadi hulk n malas cakap dengan itu orang!

sabtu - patutnya g kenduri sambut menantu kakak abang tapi kan lepas call dia tak cakap dengan aku pun nak gerak pukul berapa pastu qiha tido dia pun bantai tido sekali..qiha bangun tido aku suap makan..habis sepinggan nasi...magik biasa makan tak abis...hahahaha...

petang patut gerak balik KL coz tak mau balik ahad coz gerenti jem punya...tapi abang cibuk g basuh keta then tah merayap mana2 sorang2...sedar2 pukul6 dia balik bwak shida sekali.then kitorang g pasar malam...hah petang tu ada sekali qiha main kat luar sorang2 tiba2 abang cari dia takde..terkejut aku..rupanya dia senyap2 berjalan ke belakang nak tengok ayam...emm..bahaya jugak ni...berani2 dia jalan sorang2 tu...

ahad - bangun di pagi yang segar...kemas2 beg dalam pukul10 aku paksa abang balik jugak.sebab lagi lambat gerak makin penuh kenderaan di highway..lagipun aku nak ke pesta hot balloon kat putrajaya sana nun...sepanjang perjalanan balik qiha bantai tido..2jam lebih...bangun2 buat2 muka terkejut dia sebab dah sampai putrajaya...tangan kat pipi tanda excited...tapi tak gedik dia tu tak mau lak dia tunjuk kat kampung...bila kat bandar jer ni...ye aku yang ajar qiha gedik...hahahaha..

tapi kan g hot balloon kejap jer coz hujan n qiha berak.lepas salin pampers hujan makin lebat maka terus la balik umah.kat umah qiha berak so pukul5 aku dah mandikan dia..mandikan dengan dettol coz nak bunuh kuman...agaknya pedih kot ruam2 dia so even mandi air suam nangis2 n kejap je mandi...petang lepas mandi qiha tido so aku masak mashed potato campur cheese..bagi makan then pukul8 keluar makan..

kakak n adiknya di suatu masa dulu...hahahaha
ni gambar lepas kenduri kawin minggu lepas kat rantau negeri sembilan...hahaha..banyaknya story aku nak cite tapi kan internet slow so payah nak upload gambar

No comments: