Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, March 8, 2011

weekend yang kelainan

last friday balik umah awal then kemas2 umah ckit..tukar cadar katil rasa puas sangat.sebabnya aku je sorang paham...hahahaha...malam tu tido berdua dengan qiha beralas cadar baru..syok coz bau comforter tu wangi.rasa lena jer tido.

ok weekend tu adalah hari yang berbeza...lain2 sangat sebab abang takde...outstation so kami ni berpindah ke rumah my bff..saja coz nak berjalan dengan dia.hehehhee..so aku kemas2 beg qiha buat hal sendiri sambil2 punggah balik beg yang aku kemas tu.sementara ikin datang amik kitorang..qiha main2 last2 tido.so semntara dia tido aku kemas2 la umah n mainan dia so nanti balik umah takdelah rasa semak umah tengok berselerak dengan mainan qiha.

dalam tengah hari kot ikin amik kitorang terus zass ker my dear warehouse..alamak banyaknya bende macam nak beli tapi last2 aku just beli sepasang baju jer untuk qiha.(padahal aritu siap cakap nak beli macam2 kat citu..) then alamak...terlupa plak ke mana lepas tu...ingat2 balik...hah dah ingt...kitorang ker bandar pureri plak..eh lupa story yang kawan aku ni dok puchong..thats why senang kitorang nak gether2 masa abang takde.plan tidur umah ikin ni pun kebetulan jer.kitorang g makan kat kedai hj.chef cafe..pastu g anakku..masuk keta qiha dah lena so tak jadi ikut ikin naik kedai baby yang baru bukak namanya twinkle star.sampai umah rest kejap then malam tu ikin ajak g sunway..

malam nak tido pukul 2pagi qiha melalak..tak taula sama ada sebab hidung sumbat ker..panas ker..tak selesa tido umah orang ker..geram jer.last2 ikin bentang tilam kat ruang tamu dia tido lena sampai ke pagi.pagi bangun hepi...then siap2 breakfast..kira dah ari ahad la kan..so ikin bawak kitorang g KL...sebab qiha selsema ckit sebelum keluar umah aku bagi ubat selsema n demam.jadi sepanjang perjalanan ke KL qiha tido lena dalam keta.kitorang ke jalan TAR coz ikin nak cari tudung.mula ok lagi la qiha then dah mula rimas coz panas tapi dia tak meragam.alhamdulilah...aku pun sempatla beli sepasang selendang..pastu terus balik umah.weekend yang amat penat coz spent time dengan ikin coz dia kaki shopping n jalan.hah masa tu ada masuk butik first lady..sebab qiha nak pusing2 so aku naik tingkat atas yang takde orang bagi dia main lari2 kat ctu.kesudahannya aku n qiha main nyorok2.tak sangka she knows how to play hide n seek.comel..

malam balik semula ke rumah...home sweet home.abang amik kitorang.so pulanglah ke pangkal jalan.hahaha

ok sepanjang aku bersama dengan qiha alhamdulilah she easy to handle..tak buat banyak perangai...just sebab tak bawak stroller...takde carrier maka aku dokong jer qiha.syukur dia ok n tak suke meronta mau turun bawah.agak2 tempat selesa baru dia nak jalan sendiri.sesak2 dia rela jer aku dokong dia.syukur qiha bersaiz kecil jadi berjalan jauh berdokong pun aku larat lagi..hahaha

tapi yang paling memenatkan adalah masa kat umah ikin coz keje qiha adalah main panjat2 tangga..pastu aku ke dapur dia melalak kena tinggal..jenuh nak melayan but im happy..

No comments: