Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thursday, March 3, 2011

otaknya berkembangan

hari dah khamis..aper baru khamis...emm..lambatnya nak weekend tapi syukur bukan isnin..hahahah
pagi tadi sebelum keluar umah anta qiha umah mama ct n g keje seperti hari2 biasa abang akan bagi qiha susu depan tv sambil dia pakai stokin.

kebetulan ada brosure tesco so sambil abang belek2, qiha pun ikut belek so aku pun tanya mana baby (kebetulan brosure tu tentang baby fair) so dia macam confuse nak tunjuk baby..abang angkat jari dia tunjuk..then aku tanya lagi qiha mana baby still ayah dia yang angkat tangan qiha n tunjuk. then aku selak page lain tanya mana ball..hah time ni rasa syok coz qiha tunjuk sendiri mana satu ball....then aku tanya mana bear pun dia tunjuk betul.wah dah makin cerdik n faham arahan.

petang semalam amik qiha dari umah mama ct dia asyik nak turun dari berdokong so aku buat keputusan balik jalan kaki dengan qiha.abang balik umah sendiri.ala bukan jauh pun saja bagi qiha bersenam.nak naik umah dia belajar naik tangga sendiri.siap mengeluh2 bila tengok tinggi lagi nak daki tangga.masuk umah dia terus menonong nak masuk bilik tanpa bukak selipar aku pun cakap selipar tu bukak dulu...she try to open her shoes!then aku suruh letak kat rak kasut..dia macam tak paham coz tak pernah lagi dia balik umah berkasut.hahahaha..aku pun amik sebelah kasut n letak kat rak then she follow the same thing.alhamdulilah perkembangan otaknya berkembang mengikut kadar yang sesuai dengan pembesaran.

oh satu je yang buat tak best...kalau pagi aku anta qiha umah mama ct..aku dokong qiha dari keta then pass pada mama ct pun masih didokong.sebab tu tak perlu kasut..bila dah dalam dokongan mama ct qiha suke sangat dakap mama ct kuat2.macam sayang sangat.pagi tadi dia tenung muka mama ct then peluk kuat2.ala macam rindu sangat,lama tak jumpa.dengan aku jangan harapla dia nak peluk macam tu.petang asal nampak aku jer terus tunjuk aksi lincah..padahal sebelum tu elok baik je diam tengok tv.

hah tabiat baru dia yang buat aku kadang2 naik geram adalah suke sangat nak merajuk..terjatuh sikit nangis..pastu senyap then sambung lagi.eii...kadang malas nak pujuk coz dia saja2 nangis coz airmata pun tak menitik..bergenang jer..

budak makin2 bertambah keletah n kepintarannya

No comments: