Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thursday, April 28, 2011

mak warded at hosp Segamat

emm...semalam petang my big sister datang umah then bawak mak g klinik...masa otw ke klinik mak baru mengadu yang sebenarnya tangan kanan dia dah takde rasa since yesterday..shida pegang pun tangan mak dah lembik...aduhh...sedihnya..saat mak sakit aku takde kat sebelah...

disebabkan doctor takde so malam tadi terus diorang bawak mak g hospital segamat...setelah dicheck maka mak pun kena tahan n masuk ward.walaupun sedih tapi aku lega sebab sekurang2nya mak tak perlu menderita menahan sakit sehingga esok.kalau takde sapa nak bawak mak jumpa doktor memang esok (jumaat) aku merancang aku balik kampung n bawak mak.

sebenarnya mak memang ada darah tinggi tapi sebab masalah kesihatan mak yang lain so even shida dah belikan ubat untuk mak tapi mak tak makan selalu..so malam tadi doctor check n bagitau shida yang darah tinggi mak terlalu tinggi sebab tu jugak mak dapat simptom STROK!ye mak kena tanda2 awal strok.doctor bagitau kalau tak jaga mak dengan betul boleh bagi mak kena pendarahan dalam otak..atau strok kali kedua.ya Allah nasib baik semalam sempat bawak mak g hospital...

disebabkan masalah kesihatan mak yang lain...yang umpama hidup di dunia sendiri tu..so doc bagi cadangan nak rujuk mak jumpa pakar psychiatric..emm...yang ni aku pun tak tau ok ke tak..ape2 sepanjang mak kat hospital buat masa sekarang aku harap akan reduce darah tinggi dia je....malam tadi pun tak rasa nak lena sangat tido pikir mak..shida pun mak tido tak lena, kejap2 terjaga...pukul3 lebih shida sms bagitau yang masa mak nak ke toilet jarum drib kat tangan kiri tercabut then memancut darah keluar.eii....deritanya lah keadaan mak... kalaulah aku boleh ganti penderitaan mak

urat tangan kiri mak bengkak..so nak tak nak pukul 5lebih tadi doc cucuk plak tangan kanan mak...ala siannya mak...shida cakap mak asyik cakap sakit tangan dia...aduhh...harap2 abang larat la nak drive balik petang ni.macam tak sanggup nak biar mak derita sorang2 sehari lagi tanpa aku di sisi...aku nak teman mak saat dia sakit n sihat...

pada usia mak menjangkau 64tahun aku harap kesihatan mak akan pulih balik.even mungkin takkan sihat 100% tapi nak mak sihat sejahtera seperti dulu..kuat n berdaya..bukan lemah seperti sekarang....:-(

ni masa lepas aku nikah..

ni gambar family aku..
yang berdiri anak & menantu...
duduk sume anak2 saudara

ni plak aku dengan mak masa majlis tunang shida
"mak moga mak akan sihat...deqna akan balik n jaga mak ye..rindu nak tengok senyuman mak..masakan mak..teguran mak..bualan mak...rindu perbualan kite dalam english...sambil cakap mak besar2kan mata...mak terus la sihat n kuat ye..."

No comments: