Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thursday, January 13, 2011

masakan sendiri..

Selesa lepas pegi pasar tani beli lauk basah umtuk umah...beli ayam,ikan,daging,sayur..ala biasa tu la hasil dari pasar tani kan...so semalam masakla asam pedas coz dah lama tak masak kan..emm...aku masak asam pedas sepotong ikan parang je..abang aku gorengkan ikan tenggiri.sebab abang bukan reti makan ikan yang bertulang banyak..takut tercekik tulang..tahapeapatah..
sungguh melazatkan..menyelerakan tekak aku la coz orang lain aku tak tau.aku cume reti masak yang boleh mengenyangkan tembolok sendiri jer..hahahaha..qiha malam tadi pun tak banyak ragam so dapatlah aku makan dengan aman..kalau tak asyik nak merasa aper yang kite makan.dua tiga menjak ni aku bagi makan qiha bersuap n letak 1 mangkuk untuk dia suap makan sendiri.dia pun dah pandai minum susu pegang botol sendiri.alhamdulilah lega rasa hati coz aku pun tak tau sampai bilala aku kena pegangkan botol untuk dia.nampak sangat anak aku ni malas betul bab pegang botol..
lepas makan aku sambung melipat baju..selesai akhirnya just belum susn kat rak..letak dalam bakul dulu.qiha pun pandai main2 sendiri sampai cukup masa dah pukul 10 mata dia kuyu sangat tapi tetap tahan mata coz kitorang pun ada halnya nak buat.so dia mainla masuk keluarkan main dalam kotak.biarla..dah siap keje,dah isi susu dalam container,isi air dalam termos bawak siap2 masuk bilik,aku suruh abang tukarkan qiha CD..then kami sume masuk bilik abang bagi susu n kami anak beranak pun tido lena.ye aku orang yang tido awal..
pagi tadi bangun pukul 5 masak sup ikan merah untuk qiha,sambil bersihkan periuk belanga sume.rasa sempat selesai dala sejam jer...cuba bayangkan waktu aku nak masak makan malam..alahai leceh betul bila ada yang bergayut kat kaki aku.lama dah qiha tak makan sup ikan..hoping she like it.

No comments: