Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, November 12, 2010

kawan dan hutang part 2

ok aku ni jenis bila hati kecewa dengan sumthing memang lambat nak pulih...rasa 10sion je kejap2 mesti terpikir hal tu...kira amik 2 3arilah baru pulih.sekarang mood kecewa tu dah hampir hilang.aper aku nak cite ni bukan kata aku baik hati tolong kawan2..tak ye..aku kedekut tapi bila ada rezeki lebih n aku rasa mampu tolong then i'll help..kununlah rezeki lebih padahal sponsor by PTPTN(masa pemberian hutang adalah masa masih lagi student di Uni utara)
ok masa study dulu aku tulun sorang kawan aku ni...cian kan mamat cute aku ni coz tak berduit balik kg..so aku cakap dengan dia nanti bila2 ada duit baru bayar hutang.so bertahun jugaklah hutang dia abis bayar padahal baru seRat je hutangnya.ok takpe coz aku tak memerlukan duit sangat.tapi yang penting adalah relationship as friend never end up.bukan aku tak pernah tuntut..pernah tapi dia kata takde duit so tak kan nak paksa lak.just aper yang aku salute sebab dia tetap kawan dengan aku.tak macam kawan aku yang aku cite sebelum ni.mintak hutang terus sentap then tak mau kawan dah!
aku boleh je tak amik kisah tentang hutang tu coz masa tolong tu adalah IKHLAS just bila mintak tu kira bagitaulah boleh ke tak bayar.yang penting ko bayar cepat lambat aku tak kisah tapi janganlah sampai putus kawan.so ape yang mamat ni buat adalah dia bayar separuh hutang masa dia nak kawin..reason nak kwin..so oklah aku terima..aku check memamg dia bank in..pastu separuh lagi dia bayar masa wife sia nak bersalin anak sulung.sungguh bertanggungjawab coz tau hutang akan menimbulkan masalah.yang bestnya dia ingat berapa huatng.kalau orang tu sedar hutang takkan lupus kecuali pemiutang menghalalkan hutang.biar sikit2 hutang bayar tapi kawan tetap kawan..jangan kerana hutang putus kawan.kecewakan...kawan aku yang tak reti bayar hutang then buat2 lupa tentang hutang tu dah kawin rasa setahun awal dari aku kot..masa majlis dia aku pegi.time aku sikit pun dia tak rasa nak datang.sampai masa jumpa aritu nak je perli ko dah kawin awal dari aku masih takde anak?tulah tak bayar hutang so tak berkat.hahahaha..tapi tak baiklah kan so tak perlulah nak bertegur sapa.ko tak mau kawan dengan aku pun takpe coz kawan mudah dicari tapi keluarga hanya satu n tiada ganti..
ok abis dah kisah ni coz emosi aku dah stabil jadi malas pikir n emo sendiri.esok hari minggu so may be akan berjalan ke putrajaya so nak gak singgah kat pullman hotel demi bergambar..just hope la..

No comments: