Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thursday, November 25, 2010

selamat harijadi bonda ku

MUTIARA KATA:
"USIA ADALAH IBARAT AIR SUNGAI YANG MENGALIR DARI BANJARAN GUNUNG KE LAUTAN. KETIKA MERENTAS BANJARAN DAN PERBUKITAN IA BISA MEMBENTUK ARUS DAN MEMECAHKAN TEBING YANG KUKUH, KETIKA SAMPAI DIMUARA IA HANYA AKAN MAMPU MENJADI TENANG SEPERTI LAUTAN (anonim)"


harini genap usia mak yang ke ekk..lupa lak!hahahahaha..
mak adalah seorang mak yg penyayang..ingat lagi dulu masa sek men aku pnah pukul my youngest sister dgn hanger coz tah ape tah aku marahkn..mak ckp "mak tak pnah pukul anak2 mak,ko pukul adik,xelok"..masa kecik2 dulu my big sister suke cubit ktorg klu tak dengar cakap dia..mak ckp "mak tak pnah cubit anak2 mak"...see betapa aku dibesarkan tanpa pukulan n cubitan dari mak..semua pnuh dgn lemak berkrim kasih syg.best kan...ingt lg rasa2 masa tu aku form 5 kot..aku nak potong buah oren, mak dalam bilik tido terus bangun n potongkan.reason dia tak mau aku terpotong jari..huhuhuhu...masa form6 lgla..aku penat sangat dengan atvt sek so malam tu tertido awal..bila bangun lauk dinner dah abis.aku pun bising2la..mak suruh aku goreng telur sendiri..pada aku nak buat tu mak datang dapur n gorengkan..lemakkan aku..sebab tu jugaklah spai sudah aku tak reti masak..hahahaha...tapi mak tak salah coz aku yang tak mau belajar.shida tak masak pun teror masak sesekali..sekarag aku reti what masak..tak caya tengok badan abang..mkin buncit kan...huahahaha..tapi tak boleh setanding dengan masakkan mak lah..she the best cook!kerana masakkan mak sedap lah bila sebulan tak balik kg hati aku resah coz ape makan sume tak masuk dengan selera tekak.then rindu tu amat2lah membara.
mak jugak sorang wife yang hebat pada mata kasar aku coz makan pakai abah terjaga elok.waktu makan abah adalah breakfast,tea time,lunch,tea break,dinner..so kelima2 waktu tu mak dapat sediakan makanan abah..walaupun sekadar air!pastu sume baju abah elok bergosok n lipat.waima kain pelikat abah tau!kagumnya..aku pun tak mampu buat sume tu coz sekarang pun abang gosok baju keje sendiri..spai abah kalau g mana2 takkan makan kat luar tau..g kenduri kawin sapa2 abah akan makan ckit then balik umah makan masakan mak plak.hebat lorr...ada pernah mak demam aku nak masak abah tak bagi..rela masak sendiri kerana tak yakin dengan rasa masakan anak dia.hahahaha..kira mak memang supper perfect..
dulu2 masa aku sekolah mak suke cakap english dengan aku coz mak sekolah inggeris dulu.kagumkan dok umah speaking...rasa ala2 org kaya tak reti BM plak..pastu masa aku kecik2 mak suke menyanyi..suara dia sedap even tak mampu lawan dgn mana2 penyanyi tapi melenakan aku.hah..dulu ktorang kecik2 masa tengah malam mak pasti jengah bilik ktorg nak check either dah tido ke belum..
tapi tu lah cian mak coz dia tak sihat.memang luaran,fizikal dia sihat..tapi dalaman dia TAK sihat bagi aku.tak taulah ape yang tak kena..benda ni dah berlaku dari aku kecik so tak tau pucuk pangkal cite.tak berani nak tanya abah kang ada yang makan penampor kang.hahaha..just aku ingat masa mak mula2 kena dulu dia macam histeria..mengamuk2 spai abah pun boleh ditendang,then pnah potong jari sendiri..sekarang 4jari kanan mak dah tak berfungsi..tak masih cekap melakukan keje2 umah.puas abah mengubat mak..puas aku tengok pelbagai bomoh dtg umh ubat..abis dh duit abah tapi masih gak macam tu..sedihkan..ape2 doa aku moga mak akan sembuh gak..jadi takdelah dia sorang2 cakap sendiri.sebab tu aku tak pernah mengadu dengan mak ape2 masalah coz mak susah nak ajak bercakap.dulu kecik2 asal nak cakap dgn mak aku kena jerit2 panggil supaya mak dengar aku panggil klu tak dia terus dalam dunianya,cakap dgn tah sapa.:(
doa ku moga mak akan terus sihat,kuat,mampu bergerak n kembali normal.selamat hari jadi mak..maafkan anakmu ini kerana masih gagal memberikan kesenangan untukmu....

No comments: