Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, November 12, 2010

melekat je..

semalam kan aku cuti tapi bangun awal gak...pukul6 lebih coz nak sapu n mop lantai.klu buat lepas qiha bangun maka tak berjayalah umah tu bersih.rasa puas lak bila jalan dah tak rasa habuk n lekit minyak.hahahhaah...buktikan berminggu2 tak sapu n mop lantai.
plan baik punya nak kemas umah bagi kemas..ye umah adalah berselerak coz aku tak mood nak mengemas...huhuhu..tapi GAGAL kerana qiha tak boleh tinggal sorang.asal aku ke dapur merengek main sorang2..masukkan dalam walker ajak dok dapur ok ckit tapi..kejap2 dia nk turun kat area dry kitchen(cheh macamlah rumah besar ada dry n wet kitchen padahal ctu just ada rak dapur gas)so paln masak nasi lemak tapi sekadar masak nasi n sambal ikan bilis je.telur n timun tak dapat disediakan.
aku pun tak taulah kenapa payah sangat qiha nak dok sorang2 main.dia nak kite dok dekat2 even tak main sama.janji ada depan mata.so tengah hari tu even lapor tapi aku rela tido coz letihlah mengemas umah yang kena bangun pagi2 hari.pagi tu qiha tido setengah jam.jadi pukul2 tu aku n qiha bantai tido nak dua jam jugak.hah masa aku mamai2 tu qiha main sorang2 tah macam mana dah panjat kerusi.bila aku tersedar dia sengih je.rasa heaven betul tido dengan qiha petang tu coz tak tau macammana tangan aku tido peluk qiha je.
esok sabtu..kalau mood rajin datang sapu n mop lantai then basuh toilet yang dah rupa macam public toilet tu..jangan harap la abang nak buat.malas melampau!oh,semalam qiha nak main dengan ayah dia,yang buat aku hangin sebab macam orang takde tulang pulak coz layan qiha sambil baring.yang buat aku risau coz qiha main atas kerusi.kang tertonggeng jatuh kusi sapa mau bertanggungjawab?geram je..then konon nak mengamuk kata balik umah bising,what u assume got baby in house,u can have nice rest ker?aku lagi derita coz kena layan kerenah anak n ayahnya sekali.ada yang tau aper aku rasa?penat aku?ye tanggungjawab aku tapi tak boleh ker bantu ringankan beban sebab aku pun tak tolong ringankan beban tanggungjawab tanggung perbelanjaan rumah.*sigh*

No comments: