Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Tuesday, November 16, 2010

pengasuh oh pengasuh

salam selasa...
emm...weekend tu qiha dilanda cerry berry tapi taklah serius coz tak sampai demam n berak berdarah..tapi ahad tu bawak jugakla jumpa doctor coz bontot dah merah n melecet.then malam tu masa tido pun boleh cerry berry..maka dapatlah susu novalac, smecta n prebiotic..silalah bayar khidmat sebanyak RM74.sebab duit upah pengasuh qiha ada extra sebulan so aku kata kat qiha sakit bayar guna duit sendiri eh (macamlah dia paham ek)hahahaha.semalam anta qiha g pengasuh so bekallah susu tu sekali tapi kak CT tak guna pun sebab katanya berak qiha dah ok.aku percaya jela.janji qiha tak demam,masih aktif macam biasa oklah.
semalam balik keje tengok qiha ok je..memang takde berak.dinner malam tadi makan nasi goreng abang buat.then cepat2 g pasar borong coz nak beli daging.kata nak berhari raya haji sendiri so haruslah masak sendiri tapi dengan bantuan rencah segeralah..g pasar borong just beli daging coz nak masak rendang daging n sayur lodeh.balik tu qiha macam dah ngantuk tapi tak jadi tido.sekali dah tukar CD dia cerry berry..aiyokk...dah baik belum ni...sebab masing2 penat malam tadi g pasar so qiha pun lena sampai pagi tak minum susu.kalau tak malam dia bangun nak susu maka aku bagi susu novalac + smecta.pagi td pukul 6 baru minum.
ok semalam masa hantar qiha g umah kak CT aku ada bekalkan sekotak kismis..petang aku amik qiha tengok abis dah kismis sekotak.dah otak aku "wah rajin betul kak CT bagi qiha makan kismis,macam ni cepat pandai" hahahahaha.tapi pagi tadi qiha cerry berry..tapi yang buat aku disappointed adalah when i look her excrement berketul2 kismis(dari kismis kecut dah macam anggur lak bentuknya)...aduh..apasal la kak CT bagi qiha kunyah sendiri sebiji kismis sebab dia mana cukup gigi untuk kunyah.ikut hati nak tegur pagi tadi masa hantar tapi rasa malaslah nak panjangkan hal ni.tapi memamg banyak kali asal makanan qiha tak berapa halus,kak CT pakai suap jugak..langsung tak try lenyek bagi kecik cikit.
kejap tadi kak CT call ingat ada hal penting yang melibatkan qiha..rupanya cakap nak pinjam rm50 coz takde duit untuk raya esok.alahai kecian pulak.aku dah jangka kalau kak CT jaga qiha sorang mesti tak mampu dia nak cover perbelanjaan umah...

No comments: