Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, November 24, 2010

kecik ati konon!

kat tempat aku keje ni ada sorang supervisor yang IQ rendah.plak tu bujang terlajak..oh bangsanya CINA, cni tak ada pekerja melayu melainkan aku sorang je.semalam aku ada tegur dia sebab isnin petang tu ada sorang customer datang kilang lepas waktu keje untuk tengok barang dia yang tengah kitorang buat.so aku rasa tak patutlah coz even produk dia yang tengah kitorang buat tapi tak bermakna he can easily came to factory anytime to see the progress.yela lepas abis waktu keje so takde sapa yang entertain.kalau hilang satu material sapa nak bertanggungjawab?yang supervisor ni asyik cakap takpe tak salah coz dia nak tengok barang dia.then aku tanyalah ape yang dia cakap?so dia cakap dia tak tau coz customer tu bukan cari dia tapi cari sorang lagi worker.perangai yang paling aku menyampah coz suke lepas tangan..kang kalau ada ape2 terjadi kemudian hari,bos marah dia mulalah bising kata bukan keje dia.selfish kan padahal bos hire dia jadi supervisor so you is a head lah antara worker lain better responsible ckit.
aku bagilah contoh kalau kita deal dengan bank even duit kite berjuta dalam bank n kite nak keluarkan lepas waktu bank hour kat kaunter pun tak boleh.kenalah follow rules n time working hours tu.bukan sebab ko kaya staff bank akan tunggu ko jugak2 untuk keluarkan duit even abis waktu keje.betul tak?so agaknya dia bengang coz aku tegur macam tu terus cakap macam tu aku tampallah waktu kerja depan pintu gate senang ckit.memang aku dah jangka dia hangin dengan akulah tu..so semalam sepanjang ari tak naik opis langsung.tapi bagus gak tak yah aku nak dengar cite tah apa2 tah dari dia.
biasa pagi2 dia naik opis untuk sembahyang tokong dia tu so pagi tadi dia buat siap2 sebelum aku masuk opis n lepas tu takde masuk2 opis sengaja nak bo bek perkara tak penting n wish morning pada aku.kalau tak gerenti dia komen muka aku ada jerawat besar kat kepala.cerewet n kepoh, muka aku buruk ke,baju kedut ke sume nak tegur macam dia tu perfect sangat!hahahaha..
so tadi dia sekadar jengah muka untuk order gas coz dah abis diorang guna.biasa dia amik barang dalam stor kompem tegur2 aku gak, tadi menonong je amik barang then terus blah turun dengan tak mau tengok muka aku.arggghh lantak ko la.bagus jugak ko tak naik opis ni n cakap hal2 yang aku tak minat dengar coz aper2 aku cakap sume ko betah.ko cakap aku jawab then jawapan aku buat ko tak puas ati pastu ko keep telling the story again n again until u blah!muka aku dah tunjuk aku tak minat dengar pun ko tak paham.tu lah IQ rendah..EQ pun takde lah.geram jek!
susah cakap dengan orang macam ni..cite berapi2 konon pandai sangat handle pasal biz,coz sekarang diorang dapat gaji last month separuh je citelah patut bos handle macam ni macam ni lah..cakap pandai tapi gaji every month pun ko gagal uruskan until every month OD n mintak advance gaji the next month.paling menyampah pantang dengar ada orang lain duit lebih mulalah dia rasa nak pinjam.macam dia cite yang abang dia nak keluarkan duit EPF so dia pk mau pinjam tapi segan coz lama tak call...hampeh pinjam retilah bayarnya bila sedangkan gaji bulan2 pun tak cukup2 padahal tempat tinggal,bil api air sume bos tanggung.

No comments: