Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Wednesday, May 25, 2011

alahai abang...

balik keje petang semalam telah timbul 1 amarah...dahla hati tengah geram2 je dengan perangai biras yang hampeh....
ni mesti sume kenalkan...iron n ironing boardla...ok memang akan jadi rutin pagi masing2 akan gosok baju keje sendiri...dulu masa qiha dalam perut memang keje aku iron baju keje abang siap2 untuk seminggu..lepas ada qiha..masa dia tak melasak,kecik2 tak pandai aper lagi..ari2 aku gosok baju dia n baju aku tapi...sekarang rasa macam overload keje so sendiri nak g keje sendiri gosok eh...lagipun abang kadang2 sibuk nak pakai baju korporat dia tu...kenapa tak gosok malam2???jawapannya MALAS eh..hahahaha..

ok yang buat aku marah bila balik semalam nak tukar baju dalam bilik baju..terbau bau yang pelik...ala2 terbakar gitu..sekali tertoleh kat area iron tu...rupanya abang lepas gosok baju paginya tak tutup suis...bayangkang iron on for 12hrs(7pg-7mlm)..melampau tak?nasib baikla iron terletak betul pada tempatnya(ala yang kat besi letak iron tu la)..klu letak atas iron board tah2 terbakar dah umah..nasib jugak tak terbakar suis...yang makin buat2 marah bila abang cakap ala takpe kalau terbakar..umah sewa..emm...banyakla umah sewa...tak kirala umah sendiri ke umah sewa tapi kecuaian macam ni akan menyebabkan kerosakkan n kemusnahan harta bende bukan milik sendiri tapi orang lain jugak coz umah bertingkat..lagi malang boleh berlaku kemalangan nyawa tau..sengaja je tempah malapetaka..geram je jawapan dia

sebelum ni pun pernah sekali aku tangkap sikap cuai abang...kes yang sama tapi masa tu aku kesan awal coz aku masih bersiap dalam bilik baju tu...macam biasa dia jawab mudah..ala dah nampak tu tutupla...macamkan hal ni tak serius....nanti cukup masa dapat bil api taula dia bil melambung naik..dahla iron ada salah satu penyumbang punca kuasa penggunaan electric yang tertinggi...aku ni dah abis jimatla guna electric n air dia plak boleh bazir2...kadang tak paham dengan sikap sebegini..macam mana rutin hidup boleh cuai buat dengan lengkap..ke buat sesuatu tu tak pikir?sambil buat keje otak blank?marah ni..

bila dah marah..mula la geram tengok semua keje2 aku tegur abang suruh buat tapi dia tak buat.makin timbul hangin aku...dah lama dah aku suruh dia bersihkan toilet...tak jugak buat...dah berkeladak teruk dah toilet tu...bising2 pun tak guna dia akan cakap aku ni bising bebel2..memekak je..jadi sabar jela tunggu bila dia nak buat...tapi kerana geram + marah + hangin nak taknak aku yang kena sental sume keladak kat lantai toilet...sental toilet bowl...eii...geram tau bila sume keje umah aku yang buat...baju tu aku dah nampak satu bakul penuh dah..dia tak jugak g basuh2..lantak..malam ni aku nak basuh CD qiha,towel n gebor...dah tak larat nak suruh..rutin hidup patutnya tak perlu disuruh tapi boleh buat dengan sendirinya..so mulala buat aku masam muka selalu...

p/s : keje umah tu boleh tak bagi sama rata beban tugasnya...tak nak buat tapi tangan jangan asyik tekan samsung galaxy tu boleh tak...nak relax je eh...aku nak relax pun tak sempat tau!

No comments: