Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Friday, May 27, 2011

tah ape la aku pikir..

memula sekali gelakkan diri sendiri...disebabkan semangat sangat membeli + belah online sekali masalah dengan online banking aku jadi blur2 n tak tentu hala...siap tanya pada kawan2 kat ym kot diorang bukak online banking boleh ke tak...sekali survey mengatakan boleh...aduhhh..apasal pulak online banking aku tak boleh ek???heran ni...

tapi masalah selesai jugak..belian dapat gak dibuat kerana ada kawan baik ati guna online banking dia untuk tolong aku buat pembayaran.hahahahaha...kemaruk nak jugak2 bayar barang yang dah order kan...tak tau kenapa arini beria sangat membeli online.

so dah setel bayar aku pun inform pada seller(2)..nampak sanggup tu membeli dari kedai ke kedai online....hahahaha...aku pun bagitau semua details yang patut macam nama,alamat delivery..ala macam biasala bila membeli online..

tapi yang kelakornya ada satu order tu sebenarnya pre-order...terms 'pre-order' tu sendiri dah paham aper maksudnya untuk buyer online...aku sanggup beli coz early june dapat..so nanti boleh la guna g kenduri kwin next month.ada satu barang aku order tu ready stock jadi baru sedar yang arini dah khamis..kalaulah sellers ni buat delivery on friday makna mungkin order akan aku receive on saturday.kan saturday tak keje..nanti sapa nak sign parcel aku tu.kang tak pasal2 kena pick up kat mana2 pick up point office courier dia.masalah la pada aku yang takde transport ni..macam mana nak g amik pulak nanti.

so aku buyer yang baik ni inform la seller jangan post esok takut aku tak receive..sekali aku TERinform pada seller yang aku beli pre order item tu..dia jawabla tentang penundaan jadual pengeposan aku tu..aku mintak next week je pos..so dia tegurla yg tu barang pre order tu macam mana..yang barang tak sampai lagi..terus aku gelak besar sorang2 kat opis ni...kalut punya pasal dah tersalah inform untuk delivery barang aku..meh aku tunjuk buktinya....so sila la gelakkan diri aku ni...

klik untuk pembesaran

No comments: