Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Thursday, May 5, 2011

ragam si kenit


ni budak ni semalam malam(ni kisah beberapa hari sebelum balik kampung aritu)...betul2 merisaukan kami mak bapak dia tau...dah la aku cukup risau dengan keadaan mak kat kampung....malam semalam lepas makan macam biasa aku kena membersihkan sisa2 makanan dia yang bersepah atas lantai...biasa sementara aku bersihkan lantai..kutip2 nasi yang bertaburan tu, abang akan bersihkan badan qiha...abang panggil2 g sinki tak jugak datang..dengan tangan tak bersih lagi dia main..

sekali tah macammana tetiba dia melalak...abang ingat mata dia pedih coz gosok mata dengan mata kotor..so cepat2 basuh muka dia..tak jugak diam nangisnya....oh nangisnya macam derita sangat...sakit sangat sampai biru2 bibir...adalah jarang dia nangis macam tu.sebulan sekali belum tentu nampak...masih tak diam aku ingat plak ada tulang tersekat kat tekak...siap amik touch light suluh mulut tapi dia ok jer...aku peluk2 pujuk pun tak jalan...bagi minum air masak minum sambil main..makna tak tercekik la kan..

tak tau aper yang tak kena...dia dah kurang nangis baringkan kat depan tv...bukakkan baju dia...sekali ternampak ada tulang kecik tersangkut kat baju..tak taulah dari mana datangnya..may be dari umah kak siti kot...alahai rupanya dia sakit akibat tercucuk tulang tu kat badan..may be dia gabra n tak selesa so nangis la...sakit pun ye jugak..tu la sapa suruh tak mau teror cakap kan mama tak paham what happen to u..ahahahaha....takpela nothing serius...

p/s: aku update sikit coz aritu tak sempat publish coz abang dah sampai nak pick up aku balik keje...

No comments: